وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

تعداد کاربران Windows 10 به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان رسید

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۱۵ ب.ظ

شرکت مایکرسافت به تازگی اعلام کرد که شمار کاربران ویندوز ۱۰ به ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است.

تعداد کاربران Windows 10 به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت سال‌ها است که به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌آیند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ از آخرین نسخه سیستم عامل خود تحت عنوان ویندوز ۱۰ رونمایی کرد، ویندوز ۱۰ بعد از سیستم عامل‌های محبوب ویندوز XP، ویندوز ویستا، ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ معرفی شد.

طبق اعلام مایکروسافت این ویندوز آخرین سیستم عامل منتشر شده از طرف این شرکت خواهد بود و از این به بعد با به روزرسانی‌های متعدد نواقص این ویندوز رفع و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد. این سیستم عامل به طور گسترده برای رایانه‌های شخصی، رایانه‌های همراه، تلفن‌های هوشمند و حتی کنسول بازی ایکس‌باکس منتشر شد.

تعداد کاربران Windows 10 به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان رسید ////

مایکروسافت از ابتدا امیدوار بود تا در عرض دو یا سه سال با عرضه گسترده ویندوز ۱۰ بر روی پلتفرم‌های ذکر شده، بتواند به رقم یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دست یابد، اما شکست پروژه ویندوز ۱۰ موبایل و استقبال گسترده از اندروید و iOS موجب شد تا بخش اعظمی از کاربرانی که انتظار می‌رفت از ویندوز ۱۰ استفاده کنند، به سراغ سیستم عامل‌های موبایلی دیگر بروند و مایکروسافت در رسیدن به هدف کوتاه مدت یک میلیارد کاربر خود باز بماند. اما در هرصورت در سه سال اخیر هرچند تعداد کاربران ویندوز فراز و فرود‌هایی داشته، اما همواره روند مثبتی را طی کرده و روز به روز به این تعداد اضافه شده است. در حال حاضر مایکروسافت اعلام کرده که کاربران ویندوز ۱۰ به مرز ۸۰۰ میلیون کاربر رسیده و این شرکت به هدف یک میلیارد کاربر خود نزدیک‌تر شده است.

تعداد کاربران Windows 10 به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان رسید ////

این تعداد کاربر شامل تمام پلتفرم‌های موجود شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های همراه، رایانه‌های ترکیبی مانند سری سرفیس و ایکس‌باک وان ایکس می‌شود. البته در حال حاضر تعداد کمی از ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کنند و خود مایکروسافت نیز اعلام کرده که پشتیبانی امنیتی از این نسخه ویندوز را تا اواخر سال ۲۰۱۹ پایان می‌دهد.

تعداد کاربران Windows 10 به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان رسید ////

بر اساس گزارش Net Applications ویندوز ۱۰ موفق شد از نظر محبوبیت ویندوز ۷ را شکست دهد، در حال حاضر ویندوز ۱۰ بر روی بیش از ۴۰ درصد رایانه‌های شخصی در جهان نصب شده است. این درحالی است که درصد استفاده از ویندوز ۷ در جهان نزدیک به ۳۹ درصد است. از طرفی آمار کاربران MacOS ۱۰.۱۴ Mojave که محبوب‌ترین سیستم عامل MacOS محسوب می‌شود، زیر ۵ درصد است که نشان دهنده برتری مطلق مایکروسافت در تولید و عرضه سیستم عامل مخصوص رایانه‌های است.

تعداد کاربران Windows 10 به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان رسید ////

۹۸/۰۱/۲۹
omid baran

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">