وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

بررسی برق دزدی خودرو

پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۶ ب.ظ

یک عدد لامپ کوچک 12 ولت حدود 2 تا 3 آمپر از نوعی که معمولا پشت صفحه کیلومتر درداشبرد استفاده میشود تهیه کنید.
1 کلید را از جاسوئیچی استارت خودرو بردارید .
2 کلیه لامپها و وسایل برقی را خاموش کنید.
3 کلیه دربهای خودرو را به اضافه درب صندوق عقب آنرا ببندید.
4 درپوش موتور( کاپوت) را بالا بزنید.
5 در صورتیکه اتومبیلتان دارای سیستم دزدگیر است کلید فشاری دزدگیر درپوش موتور راباوسیله ایی بحالت فشرده قرار دهید ، تا سیگنال باز بودن درب کاپوت ارسال نشود.
6 کابل جریان منفی باطری را از محل اتصال آن به باطری جدا کنید.
7 کابل جریان منفی را با دست به بدنه لامپ چسبانده و ته سربی مانند لامپ را به قطب منفی باطری ( توجه : قطب منفی ) بزنید.
برای مدت خیلی کوتاهی ( دو تا سه ثانیه ) لامپ بصورت خیلی ضعیف روشن شده و سپس خاموش خواهد شد. در نتیجه : خودرو در حالت ساکن برق دزدی ندارد.
اگر لامپ بصورت روشن باقی بماند یعنی خودرو برق دزدی دارد. و اولین منبع ایراد احتمالا میتواند مربوط به سیستم دزد گیر باشد.

نکته :
 در صورتیکه سیستم برق کشی اتومبیلتان مالتی پلکس باشد و یا سیستم انژکتور ECU دارای کارت حافظه قابل دسترس RAM باشد ‌. بهتر است این بررسی را در مدت زمان کوتاه و حداکثر طی یک دقیقه انجام دهید. تا اطلاعات حافظه بر اثر جدا شدن کابل منفی پاک نگردد. مثال اتومبیل پژو 206


نظرات  (۳۱)

سلام  دستتون درد نکنه این روشو به باطری ساز گفتم داشت از تعجب سکته میکرد
پرایدی که هر سه روز یکبار باتریش میخوابه البته زیاد روشن نمیشه شاید سه روزی نیم ساعت به نظرتون مشکل برق دزدی داره؟
پاسخ:
نه مشکلی نداره فقط بخاطر روشن نشدن خودرو باطری می خوابه.
سلام خدمت دوستان ومدیریت محترم سایت.من سمندlx88دارم ووقتی ازمایش تست برق دزدی ازطریق رابط کردن لامپ کوچک بین بست منفی وپل منفی باطری انجام میدم لامپ مداوم روشن میمونه تمام فیوزهاهم تک بتک خارج وتست کردم بازهم برق تومداره.بنظره خودم اون برقی که مداوم درمداره مربوط به کامپیوتره ماشین بایدباشه اگردوستان تجربه ای بااین مشکل یانظری دارندراهنمایی کنند.من خودم مکانیک موتورهای دریایی ام ودستی به آچاردارم.وازوقتی سمندگرفتم تجارب خوبی درزمینه رفع صداهای اتاق،abs وخیلی موارددیگه بدست اوردم که اگردوستان لازم داشتن دراختیارشون میزارم باسپاس.
پاسخ:
سلام ممنون دوست گرامی.
اگه دوستان کسی نظری داشت حتما بگه تا دوستمون مشکلش حل بشه.
س
سلام من پراید دارم که از سر شب تا صبح باطریش میخابه .نصف شب میرم وقتی متور سرده دینام داغه بعد دینام رو عوض کردم نو گذفتم باز هم میخابه مثل قبیله هست به نظر شما چکار کنم.
پاسخ:
سلام
مسیر برق باطری به خودرو اتصالی داره . حتما باید سیم کشی کاملا بررسی بشه.
یه شب بست باطری را بردارین  ببین تا صبح چی میشه .جواب را بهم بدین.
سلام من پراید دارم که از سر شب تا صبح باطریش میخابه .نصف شب میرم وقتی متور سرده دینام داغه بعد دینام رو عوض کردم نو گذفتم باز هم میخابه مثل قبیله هست به نظر شما چکار کنم.
سلام خسته نباشید. اول سپاس اط مظالب پر بار و مشارکت دوستان عزیز و بعد بریم سراغ مشکلم.
ماشین من پراید دوگانه فابریک کارخانه هست چند وقتیه وقتی دست به بدنه ماشین می زنم برق منو میگیره مثل حالتی که الکتریسیته ساکن رو ماشین جمع بشه.دزدگیر ماشین هم قاطی کرده یعنی با اون دکمه ریموت که درو قفل میکنی اگر اونو بزنم صدای دزدگیر ماشین درمیاد و اگر صدای خفه کن رو بزنم در قفل میشه.
یه سوال دیگه بنده وایز شمع تازه عوض کردم 3روزه باز دیشب( ماشین روی گاز بود) دوبار هنگام زدن دنده یک البته درحال حرکت و دور زدن ا رد کردن دست انداز ماشین بسیار ریپ زد و عطسه شدید زد و خاموش شد و بعد که ماشینو خاموش کردم و مجدد روشن کردم مشکل رفع شد.ممنون میشم پاسخ بدبد
پاسخ:
سلام
برق گرفتگی یک باراست یا اگه مجددا دست بذارین بازم میگیره ؟
حتما اینو دقیق بهم بگین .
در هر صورت این مورد حتما دزدگیر ماشین چک شود.
----------
مورد دوم:
 وقتی ماشین روی گاز کار میکنه اگه پاتونو کامل از روی گاز بردارین برای تعویض دنده این اتفاق میفته؟
در اینصورت مجرای سیستم گاز خودرو کثیف شده و حتما باید سرویس و تمیز شود . که کار خود شما نیست حتما متخصص باید انجام بده.
سلام خدمت سرور گرامی ماشین بنده صفر هست لیفان ۸۲۰ در صورت خوابیدن بیش از ۲۴ ساعت کلا باتری خالی میکنه بنظرتون چه قسمتهایی رو چک کنم البته برق دزدی داره ولی از کجا نمیدونم 
پاسخ:
سلام
برق دزدی می تونه از  سیستم دزدگیر باشه .از دینام باشه از کابل هایی که از میان کاپوت و درها رد میشه می تونه باشه .از مصرف کننده ها مثل سیستم صوتی خودرو که باید همه موارد توسط نمایندگی مربوطه چک بشه.
عالی عالی. متشکرم از این آموزش بسیار کاربردی
پاسخ:
متشکرم
ک مدت پیش لامپ های سو پایین ام یک دفعه خاموش شد ، از سو بالا استفاده می کردم ،اما بعد از مدتی اون هم سوخت ، البته مدت طولانی بود ، تا این که از یک هفته پیش مشکل حاد شد.بعضی وقتا از صدای بلندگوی ماشین صدای خش خش می آد و دو سه ثانیه رادیو غیر فعال می شه ، بعد اگر چراغ روشن باشه ، می سوزه ، در عرض یکی دو ثانیه ، مشخصه که ولتاژ بالاتری بهش وصل شده ، فقط هم چراغ های جلو و هر دو با هم می سوزند.لامپ اصلا نمی مونه روی ماشین
به نظر شما مشکل از کجا است؟

سلام تیبا دارم وقتی راهنما  میزنم چراغ دینا چشمک میزنه  همه جا بردم گفتن درست کار میکنه دستگاه گذاشتن  سالم گاهی موقع هم برق میگیره
من خودرو دوو ماتیز دارم که بعضی اوقات مثلا اگه تقریبا دو روز استارت نخوره روشن نمیشه که معمولا با حل دادن یا باتری به باتری روشن میشه معولا در فصل سرما بیشتر این حالت پیش میاد به نظر شما مشکل از باطریه یا برق دزدی داره؟
سلام من دیروز ماشین و روشن کردم ولی امروز غروبی خواستم روشن کنم ماشین استارت بد خورد روشن نشد تا حل دادیم روشن شد باطریم نو گذاشتم مشگل از کجاست چند وقت پیشم اینطوری شد حتی با باطری دیگه روشن کردیم
پاسخ:
سلام .لطفا دینام و تسمه دینام را بررسی نمایید.
سلام ماشین من اردی هست یک هفته هست برق ماشین ضعیف شده توسرعت بالا درجا یاتو ترافیکم خوبه دیروزامپراب بنزینوکیلومتر بادورموتورازکار افتاد که دیدم فیوز سوزنده فیوز خودش10بودکه من 20انداختم یه زره بهتر شده ولی باز توسرعت ضعیف میشه یه راهنمای بکنید درضمن این فیوز که سوخت دیناممدیگه کارنمیکرد که عوض کردم درست شد نمیدونم شاید اتصالی داره باطری هم اتمی نو دینامم تازه چک شده سالم
پاسخ:
سلام حتما برق دزدی داره با روش گفته شده دقیق چک کنید. نتیجه را اعلام کنید.
سلام خسته نباشید .دزد گیر ماشینم از فاصله چند متری نمیزنه باید دقیقا کنار ماشین پراید باشم بعد عمل کنه ریموت عوض کردم باز مشکل وجود داره
پاسخ:
سلام ممنونم
گیرنده داخل ماشین ضعیف شده .کیت مربوطه را تعویض کنید.
سلام خسته نباشید،من ماشینم پرایده وقتی که ماشین چند روز میخابه دیگه استارت نمیخوره باتری به باتری کردم روشن شد میخام یه باتری جدید بگیرم ولی از کجا مطمئن بشم که برق دزدی نداره،شاید باتری رو خالی میکنه!! 
پاسخ:
سلام شاید باتری قبلی مشکل داره باتری جدید را بذارین اگه بازم مشکل داشت طبق مطلب فوق عمل نمایید.
با سلام
من طبق روش گفته شده عمل کردم لامپ نصب شده مدام روشن و خاموش میشه. بنظر شما برق دزدی داره؟؟؟
ماشین من ال 90 
با تشکر
پاسخ:
سلام اگه خاموش و روشن میشه برق دزدی نداره
با سلام و خسته نباشید،ماشین من ٢٠٦ تیپ ٢،دیروز یهو الکی اول ضبط ماشینم خاموش شد بعد از یه ربع دیگه امپرام و صفحه کیلومتر و همه از کار افتاد حتی برفپاکنو بدون اینکه دست بزنم خودش شروع کرد کار کردن بعد دوباره از کار افتاد بعدشم ماشین مثل اینکه پرشی حرکت کنه،اونجوری حرکت میکرد بعدشم کلاً خاموش شد و دیگه استارت نخورد،باتریشم نگاه کردم نشانگرش سبز بود ،چطوری بفهمم مشکل از چیه؟ممکن برقش اتصالی داشته باشه؟کلاً چطوری مشکلمو حل کنم
با سلام و خسته نباشید،ماشین من ٢٠٦ تیپ ٢،دیروز یهو الکی اول ضبط ماشینم خاموش شد بعد از یه ربع دیگه امپرام و صفحه کیلومتر و همه از کار افتاد حتی برفپاکنو بدون اینکه دست بزنم خودش شروع کرد کار کردن بعد دوباره از کار افتاد بعدشم ماشین مثل اینکه پرشی حرکت کنه،اونجوری حرکت میکرد بعدشم کلاً خاموش شد و دیگه استارت نخورد،باتریشم نگاه کردم نشانگرش سبز بود ،چطوری بفهمم مشکل از چیه؟ممکن برقش اتصالی داشته باشه؟کلاً چطوری مشکلمو حل کنم
۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۵۵ رضا قربانی
سلام،سمند مدل 81 دارم 
همیشه خدا چراغ دینامم خیلی کمرنگ روشنه،روز دیده نمیشه ولی شبا معلومه،خیلی وقته اینجوریه،پخش روشن کنی پرنورتر میشه ،کولر ...
چند بار هم بردم نشون دادم ،دینام رو سالم تشخیص دادن ،هم از سر دینام چک کرد هم از سر باتری ،گفت سالمه،دزدگیر هم نداره،ایراد از چی میتونه باشه؟
کمک کنید خودم دست به کارشم،اگر بفهمم کدوم تکه سیمکشیش خرابه اون تکه رو عوض میکنم
راهی داره؟

۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۷ رضا قربانی
سلام،BSM  خودرو شما احتمالا خرابه
اول یه دیاگ بزنید،مطمین که شدید ایراد از bsm عوض کنید
سر کار خانم فاطمه 206 تیپ 2
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۸ رضا قربانی
سلام،BSM  خودرو شما احتمالا خرابه
اول یه دیاگ بزنید،مطمین که شدید ایراد از bsm عوض کنید
سر کار خانم فاطمه 206 تیپ 2
سلام خسته نباشید می خواستم بپرسم که سخن گوی سمند میتونه برق دزدی داشته باشه یانه چون من وقتی فیوز سخن گو میزارم.چراغ روشن میشه کامل منظورم همون چراغیه که گفتین بزارید رو سر باتری برای تست بعد وقتی فیوز سخن گو ور میدارم کلا چراغ خاموش باتری ۶۶ امپر انداخم که تا صبح خالی میشه می خواستم بدونم این مصرفی که  داره طبیعه یعنی باتریم ضعیفه یا سخن گو مشکلی داره لطف میکنید اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام .ممنونم
دوست گرامی پیچیده ترین سیم کشی برای سمند است متاسفانه ، اگه اتصالی پیدا کنه واقعا برطرف کردنش خیلی سخت میشه .وقتی فیوز سخنگو را وصل می کنید چراغ قوی روشن میشه یا ضعیف؟ اگه قوی روشن بشه ایراد از سخنگو هست اما ضعیف روشن بشه طبیعی است.
ضمنا باتری سالم و ماشین سالم تا 10 روز هم خالی نمیکنه .
درود دوستان
یه سوال داشتم.من ماشینم ۱۳۲ هست و حدودا شش ماهه که وقتی ماشینو خاموش میکنم چراغ صفحه پخش ماشین روشن میمونه.خود ضبط تو اون حالت روشن نمیشه اما کلا صفحه ش روشنه و حتی پخش فابریک ماشین هم سوخت الان روی پخش جدیدی که گذاشتم باز هم این مشکل وجود داره!دوتا برق خودرو هم نشون دادم ندونستن تیراد از کجاس!میشه لطفا راهنمایی کنید و اگه امکانش هست جواب رو بهم ایمیل کنین؟
بسیار سپاسگزارم سبز باشید و مانا
سلام 
ماشین من ٢٠٦ تیپ٢ وقتی دنده عقب میزنم فیوز دوربالاً فن کولر می سوزه 
با سلام من پژو اردی دارم .مشکلم نمیدونم به برق دزدی ربط داره یا نه اما ممنون میشم اگه میدونید پاسخ بدید مشکل اینه که دقتی من در حرکت از چراغها و کولر و ضبط همزمان استفاده میکنم موقع ترمز کردن ضبط خاموش میشه و چراغ ساعت ماشین به شدت کم نور میشه و گاهی اوقات کلا عقربه های کیلومتر و امپر و درجه ها از کار میافته لطفا اگر میتونید راهنمایی کنید .البته نمیدونم ربط داره یا نه اما باطری ماشین 60  امپره یعنی 66 یا 74 نیست
پاسخ:
سلام .
مسیر چراغ های ترمز اتصالی داره .حتما بدین چک کنن
سلام ماشین پراید دارم وقتی چراغ های ماشین رو روشن میکنم آمپر آبم میره بالا باطریمم خراب بود گفتن از باطریه باطری رو عوض کردم بازم همونطوره مشکل چیه؟؟؟
البته روش بالا رو امتحان کردم لامپ روشن میمونه
چطوری بفهمم برق دزدی از کجاست
۲۸ مهر ۹۶ ، ۲۱:۳۷ یو پی اس apc
ممنون اطلاعات خوبی بود
سلام دوستا من ساینا دارم و وقتی چراغ یا شیشیه بالابر میزم ماشین کم میاره البته یکم ریپ ولی درست میشه ولی وقتی کولر میزنم هربار که کمپرسور کولر روشن میشه ماشینم ریپ میزنه راهنمایی لطفا
با سلام . پراید 141 مدل 87 درم . بردم پیش باطری ساز میگه از پشت آمپر برق دزدی داره . به نظر شما میتونه از پشت آمپر باشه یه نه ؟ و میشه تعمیر بشه ؟
۱۶ دی ۹۶ ، ۲۲:۲۴ محمدحسین آقامحمدی
با سلام.من ساینا تازه گرفتم ۴۸ ساعت ماشین استارت نمیخوره باطری میخوابه این تست برق دزدی انجام دادی لامپ روشن میشه بعد از سه ثانیه خاموش میشه.مشکل از کجا میتونه باشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">