وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

شربت آلوئه ورا باریج

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵ ق.ظ

آلوئه ورا صبر زرد به عنوان گیاه درمانگر healing plant یا درمانگر آرام silent healer شناخته شده است. این گیاه واجد ویژگی های مهم درمانی از جمله تعدیل سیستم ایمنیimmunomodulation ، ترمیم زخم، ترمیم آسیب های حرارتی و سوختگی ها و ضد التهاب است.
مکانیسم های تاثیر ژل آلوئه ورا مشخص نیست. با این حال در in vivo ژل آلوئه و ترکیبات آن مهار ایمنی ناشی از اشعه ماوراء بنفش را اصلاح میکنند. همچنین در in vitro چند جزء از آلوئه و ژل تام آن دارای اثرات آنتی اکسیدان بوده اند. آسمانان که از اجزای اصلی ژل آلوئه محسوب میشود واجد اثرات محرک ایمنی است.
پلی‌ساکاریدهای موجود در عصاره آلوئه ورا از راه خوراکی جذب میشوند و به صورت تغییر نیافته در خون، به عنوان تعدیل‌کننده‌های ایمنی عمل نموده و قادر به القاء پاسخ‌های ایمنی هستند و عملکرد ایمنی را خصوصاً با فعال‌سازی ماکروفاژها و تولید سیتوکین‌ها تعدیل می‌کنند.
آسمانان فعالیت مونوسیت‌ها و ماکروفاژها و سیتوتوکسیسیتی آنها را افزایش داده و T-Cell Killer را تحریک می‌کند. در 14 بیمار مبتلا به ایدز؛ مصرف روزانه 800 میلی‌گرم آسمانان، موجب افزایش مشخصی در تعداد مونوسیت‌های در گردش و ماکروفاژها شده و علائم بالینی بهبود یافته است. آزاد شدن اینترلوکین I، اینترلوکین 6، α - TNF، δ-INF از ماکروفاژها، به صورت وابسته به دوز القا می‏شود.آسمانان به تنهائی یا همراه با داروهای ضد ویروس آزیدوتیمیدین و آسیکلوویر از تکثیر ویروس ایدز و تبخال جلوگیری می‌کند. آلوئه امودین Aloe-emodin ویروس‌های انفلوانزا، واریسلا زوستر Varicella zosterو پسودورابیس Pseudorabies را غیرفعال می‌سازد. آنتراکینون‌های استخراج شده از آلوئه نیز موجب کشته شدن ویروس‌های پوشش‌دار میشوند.

مزایا:
هیچ گونه تداخلات دارویی مشاهده نشده است.
معایب:
درماتیت بعد از مصرف خوراکی و موضعی ژل آلوئه گزارش شده است
تغییر رنگ ادرار به زرد قهوه ای یا قرمز اهمیت بالینی ندارد و ممکنست به علت وجود متابولیتهای آنتراکینون باشد
در یک مطالعه موردی و درin vivo ؛کاهش سطح سرمی هورمونهای تیروئید توسط آلوئه ورا گزارش شده است
۹۴/۰۵/۱۰
omid baran

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">