وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

مشکل لرزش نور مانیتورها

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ق.ظ

یکی از مشکلات عدیده ای که کاربران کامپیوترهای خانگی با آن روبرو هستند مشکل لرزش ناگهانی تصویر مانیتور است که بنا به هر دلیلی اعم از نوسانات برق و ... گاه به گاه رخ میدهد و تا حدودی آزار دهنده است. هر چند این مشکل در مانیتورهای LCD به دلیل عدم وجود لامپ تصویر حل شده است اما هنوز هم بسیاری از مانیتورهای غیر LCD استفاده می کنند. در اینجا قصد داریم به معرفی راه های رفع این مشکل در دو نوع مانیتورهای سامسونگ و LG هر یک به شکل جدا بپردازیم.


مانیتور سامسونگ
* حتما درایور کمکی مانیتور را از روی سی دی موجود در داخل کارتون مانیتور نصب کنید.
* از یک کابل Back to Back استفاده نمایید. این کابل ، کابلی است که تغذیه برق مانیتور را از کیس گرفته و نوسان برق مانیتور را از بین میبرد.
* اسپیکر ها را مانیتورتان دور تر کنید چرا که در ساختار اسپیکرها سیم پیچ و آهنربایی به کار رفته که میتواند گودال های فرکانسی عمیقی در کنارهای تصویر مانیتورتان ایجاد کند که از بین بردن این گودال های مغناطیسی اصلأ ساده نیست.
* پیشنهاد میشود فرکانس صفحه را بر روی 85 هرتز تنظیم نمایید. بدین منظور بر روی قسمت خالی از محیط دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را برگزنید. سپس به تب Settings رفته و روی دکمه Advanced کلیک کنید. در پنجره جدید به تب Monitor بروید. اکنون در قسمت Screen refresh rate مقدار Hertz 85 را انتخاب کنید. اکنون تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

مانیتور LG
انجام این عمل در مانیتورهای LG بسیار ساده تر است. چرا که شما کافی است یک ابزار کمکی را دریافت و اجرا کنید.
بدین منظور ابزار کمکی "بهنما" را مخصوص مانیتورهای LG ساخته شده است و به همراه مونیتور فروحته می شود را اجرا نمایید. پس از اجرای برنامه کافی است روی دکمه "بهینه سازی" کلیک کنید تا عملیات بهینه سازی به شکل اتوماتیک آغاز گردد.

با استفاده از روشهای فوق در هر دو نوع مانیتور میتوانید علاوه بر جلوگیری از آسیب های تصویری به مانیتور کیفیت تصویر را نیز بهبود ببخشید.
یکی از دلایل لرزش صفحه مانیتور نزدیک بودن مانیتور به کابل برق بخصوص نزدیکی به سیم های برق شهری است که بر روی فرکانس کار مانیتور تاثیر میذاره
یا آدپتور مثلا مودم یا اسپیکرها
کافیه اونها رو از مونیتور دور کنید
حتی محل اتصال دوشاخه به پریز نباید نزدیک پشت مونیتور باشه (مونیتورتون از پریز دور باشه).

نظرات  (۱)

عالی
پاسخ:
مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">