وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش ویندوز 7

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹ ق.ظ

یکی از مشکلات نادری که در حین نصب ویندوز ۷ برای بعضی از کاربران پیش می‌آید این است که پس از اتمام مراحل نصب و قبل از بالا آمدن ویندوز برای بار اول، با یک صفحه مشکی خالی مواجه می شوند که تنها علامت چشمک زن کیبرد در گوشه آن به چشم می خورد و با ریستارتهای متوالی هم ویندوز بالا نمی‌آید و حتی با نصب مجدد هم مشکل حل نمی‌شود.

حتماً در این خصوص سوالاتی برای شما پیش میاد که آیا باید ویندوزم رو عوض کنم. یا اینکه نیازی به عوض کردن نیست. آیا ال سی دی من سوخته ؟ آیا لپ تاپم ویروسی شده یا اینکه بعد از وصل کردن یو اس بی این مشکل براتون پیش اومده و می خواین بدونین جریان چیه و چطور می تونین این مشکل رو حل کنین.

شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول اینجا را کلیک کنید.

در مورد علت مشکل می توان از ناسازگاری لودر ویندوز ۷ با بایوس گفت تا دلایل دیگر.ولی برای حل این مشکل دو راه حل عمده وجود دارد:

به ادامه مطلب برید تا با جزئیات این آموزش آشنا بشید و بتونید به راحتی این مشکل را حل کنید و هم اینکه نیازی به تعویض ویندوز نیست.

راه حل اول : تغییر تنظیم در بایوس

۱- دستگاه را بوت کنید و وارد بایوس سیستم شوید.در PCها معمولا با زدن دکمه Delete و در لپتاپها با زدن دکمه F2 این کار صورت می‌گیرد.
۲- در تنظیمات بایوس به دنبال گزینه Hard Mode و یا Hard Option بگردید.
۳- مقدار آنرا از AHCI به IDE و یا ATA تغییر دهید.
۴- سیستم را ریستارت نمایید.اگر مشکل حل شده باشد که آدم خوش شانسی هستید در غیر این صورت باید راه‌حل دوم را امتحان کنید.



من این راه حل رو امتحان کردم روی لپ تاپ ایسر و جواب داد... برای این کار بعد از اینکه ویندوز ریستارت شد کلید F2 رو بزنید و بعد وارد قسمت بوت ویندوز میشید. به نوار main وارد بشید و بر روی آخرین گزینه که نوشته SATA Mode اینتر بزنید و دو گزینه که باز شد گزینه IDE Mode رو انتخاب کنید بعد اینتر را بزنید و بعد هم به آخرین نوار یعنی Exit برید و گزینه اول یعنی Exit Saving Changes رو بزنید و Yes - بعد از اینکه ویندوز ریستارت شد گزینه Recovery ویندوز میاد که باید بزنید ریکاروری بشه و بعد که در حال انجام ریکاوری هست یک گزینه با یک کلیک Restore باز میشه که باید روی Restore کلیک کنید بعد که این مرحله تموم شد سیتم ریستارت میشه اما وقتی کهبه قسمت لوگوی ویندوز 7 که میرسه یه مقدار بعدش یهو صفحه آبی میشه و سیستم ریستارت میشه که در این صورت باید دوباره وارد بوت بشید. بعد از ریستارت کلید F2 را بزنید و نوار main بعد گزینه Sata mode رو به حالت قبلیش برگردونید. بعد باز هم به قسمت آخرش یعنی exit برید و تنظیمات رو ذخیره و ویندوز ریستارت میشه که بعد اون کار ویندوز تموم میشه و باید بندازیدش دور.... شوخی کردم بع از این کار دیگه ویندوز به راحتی میاد بالا و دیگه سیاه نمیشه

امیدوارم این تجربه من برای شما هم کار کنه و مشکلتون حل بشه در غیر این صورت می تونید به ادامه این آموزش توسط سایت گردو مراجعه کنید شاید اون به دردتون بخوره...

راه حل دوم : از طریق اجرای دستورات در بخش Repair ویندوز ۷

۱- دستگاه را با دیسک ویندوز هفت بوت کنید.البته اگر از محصولات گردو دارید، می‌توانید از دی وی دی ریکاوری ویندوز ۷ که به صورت بوتیبل است، استفاده نمایید و مستقیما به مرحله ۴ بروید.
۲- در صفحه‌ای که گزینه Install Now را می‌بینید، در پایین صفحه گزینه Repair your computer را انتخاب کنید.
۳- پنجره‌ای شامل دو گزینه باز می‌شود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید تا دکمه Next فعال شود.
۴- در صفحه بعد Command Prompt را باز کرده و در آن دستور زیر را تایپ کنید:

    bootsect /nt60 sys

۵-بعد از اجرای موفقیت‌آمیز دستور، سیستم را ریستارت کنید تا ویندوز بالا بیاید.اگر همچنان مشکل داشتید دواره مراحل بالا را انجام دهید و دستورات زیر را انجام دهید و بعد از هر دستور دکمه Enter را بزنید.

    bootrec.exe /FixMbr
    bootrec.exe /FixBoot
    bootrec.exe /RebuildBcd

دوباره سیستم را ریستارت کنید.اکنون ویندوز ما مشکلی ندارد فقط احتمالا اکتیو نیست که از تاپیک زیر آخرین اکتیویتور Windows Loader را دریافت و اجرا نمایید.

 اینجا هم این مشکل مطرح شده .

۹۳/۰۵/۰۵

نظرات  (۲)

سلام
من ویندوزم 8 هستش و صفحه رو بازدن اف 2 یا هرکدوم ازموارد وا نمیکنه چیکاکنم؟
پاسخ:
سلام .
با غیرفعال کردن درایور گرافیک می توانید از سیستم خود استفاده کنید .
فعلا از این روش استفاده کنید.
سلام .من ویندوزم 7هس .میخوام پیسی رو روشن کنم صفحه سیاه میاد درحال شمارش چجوری درستش کنم؟؟؟ بعدش میخوام ویندوز 7دوباره نصب کنم در حالی ک صفحه سیاه هس چه باید کنم؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">