وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

وبلاگ اطلاع رسانی صبا

آموزش - تعمیر و راه اندازی تمامی سیستم های کامپیوتری

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱ نظر ۲۷ مهر ۹۳ ، ۲۰:۴۹
omid baran

میدانم دیگر برای من نیستی اما دلی که با تو باشد این حرفها را نمی فهمد

۱ نظر ۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۶:۲۹
omid baran

اینستاگرام محل اجتماع بهترین عکاس‌های جهان و میلیون‌ها کاربر است که عکس‌ها و ویدیو‌های خود را در آن منتشر می‌کنند. بسیاری از کاربران با استفاده از امکانات ویرایش عکس در اینستاگرام ٬ عکس‌های خود را به بهترین شکل در آورده و با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. البته این شبکه اجتماعی دارای محدودیت‌هایی است که از جمله ی آنان امکان آپلود عکس می‌باشد؛ کاربران برای آپلود عکس‌های خود فقط می‌توانند از اپلیکیشن اصلی آن استفاده کنند و حتی امکان ارسال عکس‌ها از وب‌سایت اینستاگرام نیز ممکن نیست.

 

همچنین کاربران نمی‌توانند عکس‌هایی را که در اینستاگرام می‌بینند را در هارد درایو و یا اسمارت‌فون خود ذخیره کنند. در این بخش با چند شیوه‌ی مختلف برای ذخیره کردن عکس‌های اینستاگرام در هارد درایو ویندوز و یا گوشی‌های همراه آشنا می‌شویم.

 

ویرایش عکس در اینستاگرام, ذخیره عکس های اینستاگرام

 

ذخیره‌ی عکس‌ها در هارد درایو ویندوز

۱ نظر ۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۸:۴۰
omid baran


۲ نظر ۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۲
omid baran

شیرین بیان (Liquorice or licorice) با نام علمی Glycyrrhiza glabra، که به فارسی مهَک گفته می شود، گیاهی خودرو از تیرهٔ سبزی آساها، بومی جنوب اروپا، شمال آفریقا و نواحی معتدل آسیا ست. در اکثر نقاط ایران خصوصاً در شهرستان اقلید و نواحی شرقی و شمال شرقی و همچنین آذربایجان به فراوانی می روید. برگهای آن مرکب است و از ۴ تا ۷ زوج برگ به اضافهٔ یک برگچهٔ انتهایی تشکیل یافته است که به سبب ترشح شیره، چسبنده اند. گلهایش مایل به آبی و میوه اش شامل ۵ تا ۶ دانهٔ مایل به قهوه ای است. ریشه و ساقهٔ زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد. ریشه ها و ریزومهای این گیاه دارای پوستی قهوه ای رنگ یا سیاه و مغز زردرنگ است.

شیرین بیان گیاهی است چندساله و از خانواده ی بقولات Fabaceae  و از زمرهٔ گیاهان بنشنی و بومی جنوب اروپا و قسمتهایی از آسیاست. این گیاه از رستنیهای علفی چندساله است. ارتفاع این گیاه تا یک متر و در نواحی معتدل تا دو متر می رسد. برگ های آن به فرم شانه ای مرکب فرد می باشند که طول برگهای باریک آن از ۷ تا ۱۵ سانتیمتر است و شامل ۹ تا ۱۷ برگچه است. برگچه ها بیضوی بوده، کناره آنها صاف است و دارای حالت چسبناکی هستند. گلهای این گیاه به رنگهای ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید است و به صورت مجتمع در انتهای ساقه های گل دهنده مشاهده می شود. زمان ظهور گلها اوایل تابستان است. میوه ی این گیاه از نوع نیام است که معمولا غلافی و مستطیل شکل به طول ۲ تا ۳ سانتیمتر است و معمولاً هر میوه دارای ۳ تا ۶ عدد دانهٔ لوبیاشکل است. ریشه ها و ریزوم های این گیاه دارای پوستی قهوه ای رنگ هستند که پس از جدا کردن این پوسته ی خارجی به سایر قسمت های ریشه می رسیم که به رنگ زرد دیده می شوند و دارای طعم شیرینی می باشند.

۲ نظر ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۱
omid baran


۱ نظر ۲۰ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۷
omid baran
۰ نظر ۱۸ مهر ۹۳ ، ۲۲:۰۹
omid baran

شبکه اجتماعی اینستاگرام در ماه مارس سال 2010 خلق شد که دنیای عکس و عکاسی را متحول ساخت. در اینستاگرام کاربران می توانند از زندگی روزمره خود و هر چیزی که در اطرافشان اتفاق می افتد عکس بگیرند و آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک بگذارند. البته این شبکه اجتماعی فقط محدود به دستگاه های همراه از جمله موبایل و تبلت است. این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است. در این اپلیکیشن علاوه بر آپلود تصاویر و به اشتراک گذاری آن ها ، می توانید افکت ها جالبی رو تصویر بگذارید و عکس هایی که کاربران دیگر به اشتراک می گذارند را دنبال کنید ، کامنت بگذارید و یا آن هایی را که دوست داشتید لایک کنید...


آموزش ساخت اکانت و کار با اینستاگرام
۰ نظر ۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۹:۲۰
omid baran



نرم افزار حاضر با استفاده از دوربین گوشی بارکد قبوض را اسکن و شناسانه قبض و پرداخت را شناسایی می کند و بدون نیاز به ورودی دستی این دو مورد، با استفاده از سامانه 733 قادر به پرداخت قبض خواهید بود.
از مزایای این نرم افزار:
1- عدم نیاز به ورود شناسه قبض و شناسانه پرداخت بصورت دستی
2- ذخیره شماره کارت و بازیابی مجدد که شماره را از ورود دستی شماره کارت بی نیاز می کند
3- بدلیل استفاده از کد ها USSD هیچگونه هزینه اضافی از قبیل هزینه اس ام اس یا مکالمه تحمیل نمی کند
4- امکان اخذ موجودی حساب بدون هزینه اس ام اس نیز در برنامه گنجانده شده است. بدلیل حفظ امنیت، رمز دوم حساب مستقیما توسط سامانه 733 درخواست و اخذ می گردد. 

دانلود از سایت فرود خردمند

۰ نظر ۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۹:۳۲
omid baran

فنـون یادگیــری:
الف- نیت و تمایل فکری خود را بر این قرار داده که مطالبی را که می خوانید به حافظه بسپارید.

فروید می گوید: قصد ونیت عاملی اساسی برای هر خاطره و هر فراموشی است. تنها نیت بذهن سپردن مطلب بطور اتوماتیک باعث تمرکز شما خواهد شد. اگر شیفتۀ دانستن مطلبی نیستید ولی بدانستن آن محتاج هستید باید علاقه خود را به آن افزایش دهید چگونه؟ 1- راجع به فایده‌ها دانستن آن تفکر کنید. 2- داشتن یکسری اهداف شخصی که به شما امکان می دهد به تلاش خود جهت دهید.

ب- نسبت به آنچه می خواهید به ذهن بسپارید فعالانه واکنش نشان دهید.

حالات روحی علایق، انگیزه و فنون مورد مطالعه در یادگیری ما تأثیر دارند. اگر می خواهید در درس خواندن موفقیت کسب کنید مطالعه را بصورت انفعالی و بی میل انجام ندهید بلکه خود را درگیر درس کنید، چگونه ؟

 به 6 نکته توجه کنید:

۴ نظر ۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۹:۱۸
omid baran

۱ نظر ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۹:۵۵
omid baran

برنامه های زیادی جهت خواندن کدهای QR برای گوشی های اندروید موجود می باشد که با آن ها می توانید بارکد اجناس مختلف را بخوانید و اطلاعات آن ها را بدست آورید. امروز قصد معرفی یکی از بهترین و قدرتمندترین برنامه های بارکدخوان با نام Barcode Scanner را داریم که با ان می توانید به راحت ترین شکل و در سریع ترین زمان ممکن بارکد اجناس تجاری را بخوانید و اطلاعاتی همچون قیمت و … مربوط به آن ها را مشاهده کنید.

این اپلیکیشن امکاناتی را در اختیار شما کاربران قرار می دهد که می توانید اطلاعات ماتریکسی و کدهای QR مانند URL ، اطلاعات تماس و غیره را بخوانید و بدانید کیفیت محصول مورد نظر در چه حدی است ! کار کردن با این برنامه بسیار آسان است به گونه ای که پس از اجرای آن ، دوربین گوشی را به سمت شیء مورد نظر میگیرید تا برنامه اطلاعات مربوط به آن را بخواند و در نهایت اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهد.

دانلود از سایت فرود خردمند

۱ نظر ۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۲:۴۴
omid baran

قایقی خواهم ساخت...
با کدام عمر دراز؟!
نوح اگر کشتی ساخت،
عمر خود را گذراند،
با تبر روز و شبش،
بر درختان افتاد،
سالیان طول کشید،
عاقبت اما ساخت...
پس بگو ای سهراب؛
شعر نو خواهم ساخت...!
بیخیالِ قایق...
یا که میگفتی،
تا شقایق هست زندگی باید کرد...؟
این سخن یعنی چه...؟!!
با شقایق باشی؛
زندگی خواهی کرد...
ورنه این شعرو سخن،
یک خیال پوچ است...
پس اگر میگفتی؛
تا شقایق هست،
حسرتی باید خورد؛
جمله زیباتر میشد...!
تو ببخشم سهراب...
که اگر در شعرت،
نکته ای آوردم،
انتقادی کردم؛
به خدا دلگیرم،
از تمام دنیا،
از خیال و رویا؛
به خدا دلگیرم،
به خدا من سیرم،
در جوانی پیرم...
زندگی رویا نیست؛
زندگی پردرد است؛
زندگی نامرد است...! زندگی نامرد است...!.

۲ نظر ۰۹ مهر ۹۳ ، ۲۳:۲۹
omid baran

اگر سایت مد نظر شما از پروتکل https استفاده کند، قبل از ورود به سایت ممکن است چنین پیغام‌هایی را مشاهده کنید که باید طبق تصویر عمل کنید:معمولا جهت ورود به سایتهای مربوط به اینترنت بانک ها با این مشکل مواجه می شوید.

شکل 1 در مرورگر فایرفاکس

شکل 2 در مرورگر اکسپلورر

شکل 3 در مرورگر گوگل کروم

۱ نظر ۰۹ مهر ۹۳ ، ۲۱:۴۰
omid baran


عوامل هنگ کردن گوشی‌ را بشناسید

 هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به برند گوشی خود نسبت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشکل هنگ کردن گوشیهای تلفن همراه همانند هنگ کردن رایانه موضوعی است که همواره باعث کلافگی کاربران می‌شود.

۱ نظر ۰۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۰
omid baran


۱۱ نظر ۰۳ مهر ۹۳ ، ۲۲:۵۷
omid baran

ای مهربان تر از برگ در بوسه های باران
بیداری ستاره در چشم جویباران

آیینه نگاهت پیوند صبح و ساحل
لبخند گاهگاهت صبح ستاره باران

باز آ که در هوایت خاموشی جنونم
فریادها برانگیخت از سنگ کوهساران

ای جویبار جاری! زین سایه برگ مگریز
کاینگونه فرصت از کف دادند بیشماران

گفتی به روزگاری مهری نشسته گفتم
بیرون نمی توان کرد حتی به روزگاران

بیگانگی ز حد رفت ای آشنا مپرهیز
زین عاشق پشیمان سرخیل شرمساران

پیش از من و تو بسیار بودند و نقش بستند
دیوار زندگی را زینگونه یادگاران

این نغمه محبت، بعد از من و تو ماند
تا در زمانه باقیست آواز باد و باران

(( محمدرضا شفیعی کدکنی))

۷ نظر ۰۳ مهر ۹۳ ، ۰۸:۲۷
omid baran

برای آپدیت گوشی های سونی اکثر کاربران این برند در ایران از روش عوض کردن رام استفاده می کنن، اما ما در ادامه به شما آموزش میدیم که چگونه گوشی خودتون رو به ساده ترین روش و به آخرین آپدیت موجود بروزرسانی کنید!

خب شاید برخی از شما از اکسپریا های ۲۰۱۱ استفاده می کنید که مربوط به برند Sony Ericsson هستن، اما نگران نباشید این روش برای گوشی شما هم کاربرد داره.

اول از همه بگم که این کار وقت نسبتاً زیادی میبره اما یک مزیتی که باعث میشه پرکاربرد باشه اینه که اصلا هیچگونه نگرانی برای وجود مشکل ندارید، چون گوشی مستقیماً از سایت خود سونی آپدیت میشه.

توجه کنید که اگر سریال گوشی شما عوض شده از این روش بپرهیزید چون شرکت سونی هیچگونه مسئولیتی رو در قبال گوشی شما نمی پذیره!

خب حالا بریم سراغ آموزش، اول از همه اگه از آنتی ویروس استفاده می کنید به طور کامل اون رو خاموش کنید بعد برنامه (Sony Update Service 47Mb) رو نصب کنید و برنامه رو اجرا کنید و بعد صبر کنید تا برنامه به سرویس سونی وصل بشه.

1_002

حالا برنامه شروع به آپدیت خودش می کنه، کمی صبر کنید.

منبع:اندرویدیها

۱ نظر ۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۶:۳۷
omid baran


    1- ابتدا گوشی را خاموش کنید.
    2- کلید ولوم پایین و ولوم بالا و پاور را همزمان نگه دارید.
    3- به محض دیدن آرم سونی یا همان کلمه sony ، تمام کلید ها را رها کنید.
    4- حالا کلید دوربین را چندین بار پشت سر هم فشار دهید تا صفحه مربوط به ریکاوری را ببینید.
    5- با استفاده از ولوم پایین گزینه wipe data/factory reset را انتخاب کنید و کلید پاور را فشار دهید تا وارد

        صفحه جدیدی شوید.
    6- دوباره با استفاده از کلید ولوم پایین گزینه Yes delete all user data را انتخاب کنید و کلید پاور را بزنید.
    7- تقریبا 5 دقیقه منتظر بمانید تا هارد ریست انجام شود.
    8- در پایان گزینه reboot system now را انتخاب کنید و کلید پاور را بزنید تا گوشی بالا بیاید.(بعد از هارد ریست کمی  زمان می برد تا گوشی بالا بیاید)



 شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول اینجا را کلیک کنید.

۳۲۲ نظر ۰۱ مهر ۹۳ ، ۰۹:۲۴
omid baran